Facebook Twitter
BIP

PPORADY

Profilaktyka domowa - żywność

Kiszonki

Kiszonki dostarczają witaminy B1, B2, B3, które regulują metabolizm i ułatwiają trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów oraz zwiększają przyswajalność żelaza, chroniąc przed anemią. Są dość dobrym źródłem witaminy C, A, E, K oraz magnezu, wapnia, fosforu i potasu. Witaminy te są niezwykle cenne podczas walki organizmu z koronawirusem. Kiszone warzywa, podobnie jak świeże, zawierają sporo błonnika, który daje poczucie sytości, zapobiegając zaparciom, co również ma swój pozytywny wpływ na funkcjonowanie organizmu.

Cebula oraz syrop z cebuli

Cebula ma silne działanie dezynfekujące, łagodzące i przeciwkaszlowe. Cebula zawiera witaminę C, co sprawia, że jest idealnym sprzymierzeńcem w walce z przeziębieniem oraz - co ważne - koronawirusem. Nie tylko wzmacnia układ odpornościowy, ale dzięki temu, że jest antyoksydantem, przeciwdziała wolnym rodnikom powodującym starzenie się i powstawanie nowotworów. Cebula to także źródło witamin z grupy B, które pełnią szereg różnych funkcji w organizmie, przede wszystkim zaś odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Oprócz tego cebula zawiera również witaminy: E, H, B3, K oraz cynk, potas, magnez, sód, wapń i fosfor.

Zioła do picia

Dobrym sposobem na wykorzystanie potencjału ziół jest nalewka - alkoholowy wyciąg z roślin. Zioła zalewa się alkoholem. Sporządza się go w szczelnym naczyniu i odstawia się na 4-5 tygodni. Po upływie określonego czasu nalewkę należy przecedzić i przelać butelki. Taka nalewka poprawa metabolizmu, poprawa mikroflory jelit, lepsze przyswajanie składników odżywczych, zmniejszenie uczucia wzdęć w jamie brzusznej, poprawa wyglądu skóry, włosów i paznokci, zmniejszenie zmęczenia i poprawa samopoczucia co w połączeniu może skutecznie chronić przed koronawirusem

Dobre tłuszcze

Większości witamin nasz organizm nie potrafi magazynować, a ich nadmiar wydalamy z moczem lub z potem. Witaminy A, D, E i K, czyli te rozpuszczalne w tłuszczach, są odkładane w tkance tłuszczowej i w wątrobie. Jest to zaleta - nie grozi nam niedobór. Dobrym sposobem na spożywanie tłuszczy jest tran podawany w kapsułkach, ponieważ jest łatwy do przełknięcia i nie czujemy jego smaku w jamie ustnej. Warto sięgnąć także po nieutwardzane tłuszcze roślinne.

Kurkuma

W kurkumie zawarte są witaminy z rodziny B: B1, B2, B3, B6, B9, witamina E oraz K, a także związki mineralne, takie jak wapń, mangan, potas, żelazo, magnez, fosfor, sód, miedź oraz cynk. Kurkuma wspomaga pracę mózgu i przeciwdziała chorobom degeneracyjnym, takim jak choroba Alzheimera, działa przeciwnowotworowo i jest dobrym antybiotykiem w czasie koronawirusa.

Pieprz cayenne

Pieprz kajeński jest źródłem beta-karotenu, witamin A oraz E, co korzystnie wpływa na stan układu odpornościowego. Po dania przyprawione ostrą papryką warto sięgnąć w czasie przeziębienia. Pieprz cayenne udrożnia zatkany nos, likwiduje ból głowy oraz skutecznie rozgrzewa. Posiada właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne i Wspomaga pracę układu odpornościowego, co jest pomocne w walce z koronawirusem

Ryby

Dobroczynne działanie mają zwłaszcza tłuste ryby morskie: halibut, łosoś, śledź, tuńczyk, makrela, sardynki. Ich atutem jest duża zawartość kwasów omega-3, które dostarczają budulca do produkcji hormonów przeciwzapalnych usprawniających pracę układu odpornościowego.

Olej kokosowy

rozpoczęto badania nad przydatnością oleju kokosowego jako potencjalnego lekarstwa na koronawirusa. We wcześniejszych badaniach zauważono bowiem, że aż trzy składniki tego oleju mają silne właściwości antywirusowe: kwas laurynowy, monolauryna i jej pochodna. Być może jest to szansa na zwalczenie koronawirusa